GUIDE TILL INSTAGRAM (only in Swedish)

Kapitel 1

Sedan oktober 2015 finns det 400 miljoner aktiva instagramanvändare eller igers (förkortning för Instagram user) och av dem är 70% aktiva på appen varje dag. Från att Instagram släpptes i oktober 2010 och det var en grupp fotointresserade iphonenördar som laddade ner appen […]

Kapitel 2

Att arbeta med sitt konto på Instagram ska vara roligt, intressant och givande. Varje dag. Varje gång du laddar upp en bild. Visst, det kräver engagemang men belöningen är nästan omedelbar. Hur då? Jo tänk på The Bunny Proverb: like […]

Kapitel 3

Ta inte bara en bild utan berätta en historia. Våra hjärnor behandlar visuell information instinktivt och därför väldigt mycket snabbare än textinformation. Bilden är omedelbar på ett helt annat sätt än skriftlig kommunikation. På en tusendels sekund kan rädsla, sorg, […]

Kapitel 4

Här kommer lite fler handgripliga tips hur du kan umgås digitalt med dina följare. Och hur ni kan ha roligt tillsammans. Vilket är poängen med sociala medier – att interagera med andra. Det kan ibland försvinna i den digitala dimman. Men […]

Kapitel 5

“The best camera is the one that’s with you”, sa Chase Jarvis 2009 och publicerade en bok med samma titeln som handlade om hans iphonefotografering. Din smartphone följer dig under hela dagen från ögonblicket du väcks av den tills det är nattedags. […]

Kapitel 6

Nu, i detta kapitel kommer jag fokusera på hur du använder Instagram lite smartare och gör hela bildupplevelsen intressantare. Inte bara för dig utan också för ditt kontos följare. Det handlar om att planera för när på dagen en bild […]

Kapitel 7

Även ett litet tecken kan ha många namn. # har blivit kallad för staket, brädgård eller brädhög men är nu förtiden mest känt som hashtag. Det används, inom sociala medier, för att kategorisera och underlätta sökning. Eller för att ironisera […]

Kapitel 8

Låt oss grotta ner oss lite mer i hashtags och se hur vi kan använda dem vid kampanjer och tävlingar. Dessutom lite mer om hashtag-etikett och vett och vad som är skillnaden mellan tags, hashtags och geotags. Jag avslutar med […]

Kapitel 9

What to do or not to do on Instagram. Det finns en hel del strategier jag skrivit om som du kan använda dig av för att det ska klaffa med Instagram. Och sedan har vi det du inte ska göra, […]

Kapitel 10

I denna guide till Instagram har jag gått genom hur appen startades, hur du ska göra och inte göra för att skapa bilder som du kan ladda upp till appen och hur du interagerar med andra användare samtidigt som något […]

Sharing is caring

×